sunnuntai 26. joulukuuta 2010

Bob the Builder moves to town

När vi för ett år sedan flyttade till Främre Tölö fick jag ge upp min verkstad i 2-bilsgaraget (inga bilar i den verkstan, inte). Nästan alla verktyg, plankbitar och rörstumpar togs till landet.

Endast ett minimalt urval av verktyg för de allra enklaste ingreppen i hemmet finns nu tillgängligt i stan. Se nedan - man skäms ju egentligen. Möjligen 20-talet olika skruvvarianter, inget att skryta över. Alla är inte ens syrafast.




Lite plåster på såren får jag i "puupiiri" (Gani medborgarinstituts snickarkurs där jag nu gått i ca. 10 år och använt deras maskiner och snackat "skit" med andra deltagare).

Här är ett av höstens alster:



Slutgiltiga finishen i form av grön Miranol appliceras i vårat kök.

Jag förstår att ni nu undrar att "vad 17 är det där"? På våren skall jag visa det, bara det blir tillräckligt varmt i Villa Sandi att jobba i garaget där.

Som min vän Olli sa: "A creative mind is always working"!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti