tiistai 27. marraskuuta 2012

Ruokajuoman valitsemisen vaikeus

Joka maassa on omat metkunsa. Koska olemme sekä asuneet että matkustaneet Ruotsissa paljon, oletin että Göteborgiin asettuminen menee rutiinilla. Ja näinhän on tapahtunutkin. Toki ison osan ajasta vietämme edelleen Helsingissä, joten muutos ei ole radikaali millään tavalla.

Auringon nousu Lisebergin takana

Mutta. Systembolaget, Ruotsin Alko, on osoittautunut vaikeaksi. Täällä viinit on hyllyssä jaoteltu hinnan mukaan. Vitt vin 49 till 69 kronor, vitt vin 69 till 99 kronor (tai miten se nyt menikään) ja niin edelleen. Mä olen olen aivan hukassa! Miksi minun pitäisi päättää hinta ennen laatua, maata tai rypälettä.


Olen tottunut Alkon tapaan jaotella maittain ja niin ollen pyörin täällä kuin jonkunlainen hyrrä hyllyjen edessä ja yritän löytää haluamani. Ihmettelin myös hetken miten viime kerralla (asuimme aikoinaan 4,5 vuotta Tukholman seudulla) pärjäsin, mutta sitten muistin että silloin join vain olutta.... helppoa?! Njaa, kyllä Timotejkin ihmettelee, kaupassa kun on vain folköliä, muut (kuten keskiolut) Systembolagetissa...  ja taas ihmetellään hyllyjakoa...

No, kuten kuvasta näkyy hyvää juotavaa on löytynyt ja ruoka on saanut arvoisensa parin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti